Sidste emne fra backloggen før jeg skal i seng, jeg har jo lovet at bringe ILVAs svar på mit indlæg om skjult reklame for Christiania.
Efter 2. henvendelse, med spørgsmål om det var bevidst at deres reklame kampagne dannede Christianias logo når plakaterne blev sat i DSBs standere hvor der sad 3 plakater ved siden af hinanden, fik jeg endelig nedenstående kortfattede og ikke særligt overraskende svar.
Kære Laust M. Ladefoged,
En gul cirkel med sort udsalgsbudskab er det gennemgående grafiske blikfang i ILVAs markedsføring under udsalget.
En evt. lighed med Christianias logo pga. 3 plakater opsat ved siden af hinanden er utilsigtet.
Med venlig hilsen
Susanne Benz
Marketing Manager
Det er lang tid siden kampagnen er slut, så Christianias logo hærger ikke længere DSBs stationer. Og med forsikringen fra ILVA om at det var en simpel tilfældighed at deres plakater i enkelte situationer dannede Christianias logo, kan jeg nu igen sove roligt om natten.
P.S. Jeg har siden jeg skrev indlæget om skjult reklame opdaget at der i øjeblikket må være gået mode i af bruge rød og gul i reklame kampagner, hvilket får alle plakaterne til at ligne hinanden og det kan vel ikke være ideen med en reklame kampagne?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar