Sad i toget på vej hjem fra Roskilde efter at have spillet årets bedste runde golf, eller rettere årets bedste 8 huller. DSB er så flinke at stille reklamer op på stationerne, så der er noget at kigge på når toget holder stille.
Og i øjeblikket kører ILVA en seriøs reklame kampagne og halvdelen af alle plakater på stationerne er disse røde og gule reklamer.
Først sad jeg og undrede mig over farve valget som jo ikke er særlig dansk, nærmere lidt skånsk og så råbte min underbevidsthed pludselig meget højt "Hjernen til Laust, det er skjult reklame for Christiania! Træd et skridt tilbage og se plakaterne som en helhed...". Og jeg har jo ret, enkeltvis er plakaterne uskyldige udsalgsplakater for ILVA, men når de sættes sammen 3 og 3 så er de pludselig det største reklame fremstød for "Bevar Christiania" vrøvlen man kan forestille sig.
Derfor vil jeg skrive til skrive til ILVA for at høre om det er bevidst at de påtvinger os denne voldsomme Christiania propaganda i det offentlige rum og når de svarer bringer jeg selvfølgelig deres svar her på bloggen.
Og for at skabe lidt balance i dette indlæg bliver jeg nød til at genudsende vores "Ryd Christiania" logo fra sidste års Roskilde Festival.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar