30 oktober, 2005

En reklame - like.no.other

I tirsdags sad jeg sammen med Claus og så lidt tv, i løbet af aftenen blev Sonys reklame for Bravia fladskærms TV vist og den er så overvældende, både ideen og billederne, at man naturligt kommer til at tænke over hvordan den er lavet. Efter lidt snakken frem og tilbage konkluderede vi, at det måtte være computer animation - for hvem får lov til at hælde 1 tons hoppebolde ud over San Francisco.


Billede fra Sony Commercial foto sættetFlickr.com

Men i dag læste jeg så at reklamen netop er lavet på denne måde og smarte som Sony er, har de lavet en hjemmeside for at fortælle om dette. På siden kan man selvfølgelig se reklamen, men også en behind the scenes film som skal ses.

Hatten af for Sony for at levere denne oplevelse, som er i samme klasse som Nissans "Isn't it nice when things just works" reklame for nogle år siden.

Opdatering (6. november): Jeg kan se på Google henvisningerne til min side at der er mange der søger information om muskikken der danner lydsporet under Sony Bravia reklamefilmen.

Musikken er en "stripped-down" akustisk udgave af José González' "Heartbeats" (klippet og oversat fra Bravia Commercial).

Det ser ud til at han kun har udgivet en enkelt cd, kaldet "Veneer" og den kan købes billigt på CD Skiven (José González' album "Veneer" på CD Skiven).

MEN, José González har et site på MySpace.com hvor det er muligt at lytte nogle af hans numre, blandt andre "Heartbeats" i dets fulde længde.

Opdatering 2 (stadig 6. november): Jeg vil blot konstatere at der nu er 2 udgaver af Bravia reklamen på TV, den seneste er blot et skud op af bakken hvor alle gummiboldene kommer væltende imod en, ingen panoreringer og den slags, bare en hel masse farver der vælter ud af skærmen. Denne udgave er ikke at finde på hjemmesiden endnu, men mon ikke det er en variant af "Behind the scenes: 250,000 balls coming this way (31 secs)" som snart skulle være tilgængelig?

Opdatering 3 (19. november): Der er nu en udgave af reklamen tilgængelig på Sonys Bravia reklame hjemmeside der varer 150 fantastiske sekunder.

Opdatering 4 (29. november): Vigtigt, vigtigt, jeg havde i første omgang overset at det den danske dokumentar- og reklamefilm instruktør Nicolai Fuglsig der har instrueret. Lidt stolt er man vel altid når en dansker laver noget stort? (Tak til Veerle for at fremhæve denne vigtige deltalje).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar